Moederdag: 12 originele cadeaus van vrouwelijke designers | Sabato

2021-11-22 01:36:34 By : Mr. Yunhai Zou

Sabato selecteerde twaalf esthetische geschenken, elk het geesteskind van vrouwelijke ontwerpers. Want herinnering, Moederdag komt eraan.

Groot maar zacht. Je ziet dat de twee perfect kunnen samensmelten in de wereld van Linde Freya Tangelder. Daarom is ze niet bang om concepten te vernietigen en opnieuw op te bouwen in haar ontwerpstudio's in Antwerpen en Brussel. Haar 'Windows of Bo Bardi' zijn gebaseerd op het brutalistische SESC Pompéia-gebouw van de Braziliaans-Italiaanse architecte (en stoere dame) Lina Bo Bardi. De vormentaal van de ramen in São Paulo leidde tot golvende statement-stukken voor in huis. Vanaf 1168 euro, www.destroyersbuilders.com.

Hoewel het voornamelijk vrouwen zijn die dit product dragen, was het een exclusieve mannenclub die de creatie van ons meest mysterieuze luxeproduct beheerste. Totdat Christine Nagel haar weg naar de top bereikte. Het is nog niet duidelijk of dromen van de zee deze zomer vaak zullen blijven, maar als architect van het onzichtbare is Nagels nieuwste creatie voor een van 's werelds beroemdste Franse luxehuizen een zoetgeurende zoetstof van jeneverbessen, patchouli en de frisse geur van strandkiezels. vanaf 63 euro voor 30 ml, www.hermes.com.

Onthoud haar naam! Hoewel deze Frans-Algerijnse ontwerper in eerste instantie sieraden maakt, zijn het vooral de voluptueuze interieurobjecten die de Instagram-hit van het seizoen zijn. In minder dan een jaar tijd verlieten meer dan duizend van haar vrouwelijke, kleurrijke en sensuele objecten de online luxe retailer Matches Fashion. Net als Matisse vindt ook deze ontwerper dat rondingen een voetstuk verdienen: 'De media overstelpen ons vaak met vervormde beelden van vrouwenlichamen. Ik vind het natuurlijke altijd mooier.' 377 euro, www.anisakermiche.com.

Oorbellen om een ​​entree te maken zijn haar handelsmerk. Deze designer uit Waregem maakt sieraden die zowel groot als licht zijn, zowel opvallend van design als zacht van vorm en afwerking. Voor de ontwerper is dit 'de ultieme vrouwelijke identiteit: natuurlijk, elegant en warm'. Alsof ze in een glazen bol keek, doopte ze haar meest recente collectie 'Serenity'. 39 en 139 euro, www.laurencedelvallez.be

De prints van deze Belgische textielontwerper zijn als kunstwerken. Letterlijk, want elke sjaal is met zijn gedetailleerde romantische en speelse prints (een teckel tussen de bloemen, wie dan ook?) een kunstwerk op zich. Omdat het zonde zou zijn om je sjaal in te lijsten, gaat de ontwerper annex schilder terug naar de basis. Voor de derde verjaardag van haar eigen merk ontwierp de Limburger eindelijk een serie op papier om thuis te laten zien. 60 euro, www.marilenemadou.com.

Het was een tikkeltje goedkoop toen deze Nederlands-Nieuw-Zeelandse ontwerpster er haar handelsmerk van maakte. Hars, een glanzende harssubstantie, was vooral iets voor showstands op lelijke industriële beurzen. Het zou het ergste voor haar kunnen zijn, en terecht. Vanuit Rotterdam bracht ze kleur in het internationale designcircuit met haar cocktailkleurige meubels en verlichting, die zo onder de indruk was dat de meubelontwerper het nieuwe decennium inging als 'Wallpaper designer of the year'. Prijs op aanvraag, www.etageprojects.com

Een van de vele vragen die gesteld werden toen Karl Lagerfeld vorig jaar overleed: hoe zou dat andere merk dat hij ontwierp, gedijen na zijn dood? Vandaag vragen we ons af waarom zijn opvolger, Silvia - wiens achternaam een ​​van 's werelds beroemdste Italiaanse luxelogo's is - het heft niet eerder in eigen handen heeft genomen. In slechts twee seizoenen toverde de mater familias het luxe huis om tot een vrouwelijke, maar tegelijkertijd allesbehalve klassieke toekomst vol zachte kleuren, dito vormen en nu al iconische bloemenprints. 2600 euro, www.fendi.com

Als minimalisme en monochrome kleurvlakken van je kunnen worden gestolen, vind je in de Amerikaanse JJ Martin een partner in crime. Toen deze Amerikaanse ex-lifestylejournalist vintage Italiaanse stoffen tegenkwam, begon ze er een nieuw leven mee. Ze begon met vloeiende jurken in vrolijke prints, maar al snel veranderde het universum van Martin in een volwaardige levensstijl. Zo vind je op kleding, lakens, kussens en zelfs serviesgoed seizoensgebonden prints zoals 'Goddesses' - geïnspireerd op het Penguin-boek 'Great Goddesses', over vrouwelijke mythologie. Prijs op aanvraag, www.ladoublej.com

Deze jonge Belg in Parijs maakte sieraden voor grote modehuizen als Maison Margiela, Jacquemus en APC en ging met haar eigen merk een eigen wilde weg in. Daar is niets wat het lijkt en veranderen klassieke ringen in opvallende armbanden of bizarre oorbellen. Belgisch absurdisme om trots op te zijn. 420 euro, dheygere.com

Amethist, aquamarijn, onyx, kwarts... deze Brusselse heeft geen hart, maar een hart voor steen. Waarin verschilt ze van andere sieradenontwerpers? In plaats van edelstenen in het middelpunt van de belangstelling te plaatsen, zoals de typische pavésteen op een verlovingsring, creëert ze liever subtiele luxe die past bij de esthetiek van vrouwelijke klanten in plaats van mannelijke kopers. 2574 euro, www.fabiennekriwin.com

Een onschuldige hit als tiener, daarna media-aandacht van slechte minnaars (partnergeweld) en slechte gewoontes (cannabis toen het nog amper legaal was), Rihanna begon als de dertiende popster in een dozijn. Ondertussen duwden haar getatoeëerde handen Beyoncé zelfs van de troon, qua inkomsten en invloed. Want nog meer dan de muzikale beats bepaalt ze het ritme van de mode van vandaag met haar eigen kledinglijn, ondersteund door LVMH, waarvan ook de accessoires het vermelden waard zijn. 250 euro, www.fenty.com

Grootmoeder Estée Lauder wilde je huid laten stralen, dit lid van de bekende Amerikaanse cosmeticafamilie wil dezelfde subtiele facelift voor je interieur. Hierdoor is ze niet alleen visueel verantwoordelijk voor Estée Lauder, maar ook bekend om haar high-end luxe lijn voor in huis. 'Om het leven mooier te maken' ontwerpt kleindochter Lauder zelfs de kleinste details: een filosofie die we alleen maar kunnen toejuichen in tijden van thuisaperitief. 305 euro, www.matchesfashion.com